AssaLamua'Laikum....

Monday, November 21, 2011

i'lL be strong!!

knapa ngan ak ea mLm nie?...knapa tba2 mLm nie perasaan rindu & syg ak padanya amat kuat?? dgn tba2 jew, ak bgaikn xmampu Lg tahan perasaan nie... airmata yg cuba kupertahankn & sembunyikn sLama ini, mengaLir jua... segaLa kenangan & harapan bgaikan terpampang mLm nie... ak akui, ak xsekuat yg org Laen & ak bayangkn...

ak sndiri xtau knapa ak mcm nie...tbe2 jew jd sdey & windukan 'dia'.. ak cuba tipu diri nie...ak cuba sibukkn diri ak...tp saat ak cuba LeLapkn mata, hati nie tiba2 bgaikn ditusuk...hatiku terasa piLu yg t'amat... windu atau sedey...ak sndiri tak tau knapa....

mgkin ak sedey dgn keadaan/nasib diri ak & dirinya.. mgkin ak windukn 'dia'...atau mgkin ak terLaLu takot tuk hadapi masa depan... mgkin juga ak takot biLa terfikirkn makLumat2 'simptom2 @ penyakit' yg ak cari mLm td...takot akn segaLa kemungkinan.... =(

ak harap & ingin sgt2 insan2 disekeLiLingku bahagia dgn kehadiranku...
kehadiranku bkn sbgai beban @ masaLah pada dorg...ak xnk susahkn spa2... & kerna itu jgk, ak pendam segaLanya sendiri...ak xmampu nk Luahkn pada siapa2...ak xnk org Laen simpati dgn keadaan ak...ak xnk org laen sedey kerna ak...ak xnk org Laen susah sbb ak...cukop La segaLa masaLah & kesusahan yg ak da wujudkn seLama nie... ak cuma inginkn dorg happy ngan kehidupan dorg...
ak akn cuba harungi suma nie sorg diri...& ak yakin ak pasti kuat demi insan2 yg ak syg...insyaALLAH...

Thursday, November 17, 2011

...soaL kebahagiaan...

muLa2 sekaLi ak nk minta maaf if ad yg xsuka dgn entry ak kaLi nie... nie hanya sekadar sebuah Luahan hati keciL seorg insan yg inginkn kebahgiaan yg diimpikan jd kenyataan....sorry~~

setiap org mahukan kebahagiaan...begitu jgk diri ini... ak sentiasa mengharapkan kebahagiaan yg ak impikan tu akan jd kenyataan & akn kumiLiki jua 1 hari nanti waLaupown ianya makin mustahiL buat ak... ak xpnah jemu berdoa pada-NYA... 

bukan ak xbahagia dgn hidup ak sekarang..bkn ak nk mgeLuh atau persoaLkan tentg sume tu...tp ak juga mcm insan Laen yg inginkan kebahagiaan dgn insan yg tersayang...ak bahagia dgn hidup ak sekarang..kehidupan dgn keLuarga yg cukop besar & happy.. ak happy hidup dgn kwn2 yg sentiasa ad dsisi ak skrg... tp kebahagiaan ini bgaikan kosong... kosong dgn kasih syg dr insan yg teLah b'takhta di hati ini... memang sukar tuk kami bersama...ak sedar status kami.. ak sedar diri ini... ak cuma mengharapkan insan2 dskeLiLing ak sentiasa mendoakan kebahagiaan ak & merestui hubungan ak xkira siapa jua insan yg ak syg... ak xmintak Lbh dari tu...ak cuma inginkan kebahagiaan sendiri...
org laen sLaLu nasihatkn ak cari kebahagiaan sendiri...tp seteLah sume tu ak miLiki, kenapa mesti ad yg menbenci?..knapa mest ad yg menghaLang?? knapa ad yg xmrestui?.. ap saLah ak?? atau mungkin kebahagiaan tu bnar2 bkn miLik ak??

ak tau, rmai yg katakn pd ak, mungkin ak msh muda tuk kenaL & tau sume nie...mungkin ak xnmpak ag kebaikan ats ap yg berLaku ini...ya, mungkin ak beLom ckop matang tuk faham soaL nie kn?..
yea, memg rmai yg nasihatkn ak yg ak akn jmpa dgn insan yg Lbh baek dr sbLomnya... tp baek kew ak nie?? kdg2 ak t'tanya, knapa ad yg xnk tgk ak happy dgn insan yg ak syg?..saLahkah keputusan ak?.. ak cuba cari kebahagiaan sendiri...ak jg ingin disayangi mcm insan Laen...pnya impian & bina kebahagiaan kami sndiri...tp knapa begitu byk haLangan buat kami....atau memang benar kebahagiaan tu bkn miLik kami bersama??

wLau apapown, ak bersyukur dgn kurniaan-NYA & kebahagiaan yg ak kecapi skrg...tq jgk pd kwn2 yg sentiasa bg sokongan & mendoakn kebahgiaan ak sLama nie... pada ak skrg, yg pentg bknLah kebagiaan ak, kebahagiaan keLuarga & insan Laen yg Lbh pentg... teLah kuserahkan sgaLanya pada-NYA... ak redha dgn takdir & ketentuan-NYA...mungkin ak yg xckop kuat tuk LaLui or terima sume nie kn....namun, demi keLuarga & insan tersayang, akan ku tempuhi sume nie...asaLkan segaLanya mampu membahagiakn org Laen...

insyaALLAH, i'lL be strong!! ^_^

Wednesday, November 16, 2011

...gembira & bahagia..

hidup untuk gembira atau gembira untuk hidup?..

setiap insan ingin untuk hidup bahagia... bkn hanya di dunia, bahkan juga di akhirat sana... ak percaya sume org punya impian & berharap untuk hidup bahagia seLamanya... terutamanya dengan org yg kita syg kn...
& ak yakin pasti setiap insan yg diciptakanNYA sentiasa berdoa agar kebahagiaan itu miLik kita... siapa xingin hidup bahagia?..sume org nk... dgn kebahagiaan jgkLah kita mampu meLaLui ap jua dugaan @ rintangan d hadapan kita...kebahagiaan mampu membawa kita ke arah kejayaan...dgn kebahagiaan jgkLah buat kita sihat... pendek kata, "everything goes right when you happy..." ^_^

"success is not the key to happiness, but happiness is the key to success "


Monday, October 31, 2011

...just dreaming...

smaLam ak mimpikn dia ag...tp ak b'syukur sgt..skurang2nya dia hadir Lg dLm mimpi ak...even uat smentara...
"dia bgtau ak yg dia tilL sygkn ak...dia msg ak...msa 2 dia dtg umah ak.. ktorg being together again.. & on that dream, we hoLd each other hand... sweet sgt..." tp mimpi 2 xLama pown..biLa ak bgn, baru ak sedar yg sume 2 just a dream...sedey sgt... sedey biLa mngingtkn yg ak xmgkin LaLui saat2 sperti itu Lagi...



ak sedar, ak cuma bLh impikn dia kn... ak xkn mampu miLiki dia... dia da nekad nk ak menjauh dr dia...dia xsudi ag trima ksh syg & cinta nie... ruang tuk ak dLm idopnya da xda... segaLanya da b'akhir... ak xmampu nk ubah pape...ak xmampu yakinkn dia...ak xmampu uat pape... ak cuma mampu terus b'doa...b'doa agar msh ad sekeLumit kebahagiaan uat ak & smoga msh ad pengakhiran yg baek dLm crita ak ini... =')

"more regret when i know that i have no chance anymore to done it..."

Sunday, October 30, 2011

...kesakitan, kekecewaan & keindahannya...

duLu ak sLaLu nasihatkn kwn2 yg baru putus cinta... ak nasihatkn dorg supaya kuat, jgn sedey2 sgt n redha dgn ketentuan 2... ak harap dorg happy n teruskn hidup ngan smangat baru...mcm2 ak nasihatkn dorg, bangkitkn semuLa semangat dorg...ak sentiasa jd peneman tuk dorg ceritakn segaLanya...da mcm pakar motivasi + pakar cinta da tyme 2...hahaha
yeLa kn, tyme 2 ak mne tau ag rse saket 2 mcm mne..so, nasihat pown ikot pengaLaman kwn2 & cerita2 yg penah ak dgr jewLa kn....yg pasti masa 2, ak memang xde pape prasaan...org ckp, ak nie hati batu...hahahaha cekaL La konon kn...coupLe2 nie mne Layan...hahahaha =P

tp, biLa smpai giLiran ak yg brada d situasi 2, baru ak faham keadaan org yg t'pksa berpisah dgn org yg t'syg wLaupown kita xreLa... perasaan 2 sakit sgt!! pada saat & ketika 2, baru ak sedar yg ak rupanya ak xckop kuat pown nk LaLuinya... ak rasa, mata nie da penat sgt mengaLirkn mutiara jernih yg b'harga 2...smpai hati nie saket sgt tuk tempuhi sume 2... hidop bgaikn xda ap Lagi...suma impian & harapan bgaikn musnah... yg tggL hnya kenangan2 yg xmgkin dpt dLupakn even nama & kehadiran diri ak dah dLupakan...

tapi, keadaan ak & kawan2 sgt b'beza...kwn2 ak ad tempat tuk Luahkn segaLanya...ad tempat tuk menangis...dorg ad kwn2 & famiLy yg sentiasa menyokong dorg...tp ak??.. ak cume kesorangan mengenangkn segaLa yg ak LaLui... ak xda tempat tuk mgadu, xda tempt tuk menumpang kasih...ak xda pape...ak bgn dgn kekuatan sendiri...kdg2 ak xmampu simpn sume 2...ak xmampu tipu diri sndiri Lagi...ak cuba kuat & sentiasa gembira dpn kwn2 ak...smpaikn dorg xpnah sedar akn ap yg ak LaLui...
tp ak tetap bersyukur...kerna ak masih ad DIA... hanya pada ALLAH ak mLuahkn sgaLanya...hanya pada-NYA ak memohon kekuatan tuk tempuh sume nie... & ak b'syukur, mungkin dgn adanya perpisahan nie, ak jd makin dekat dgn-NYA, ak jd makin kuat, Lbh kenaL akn erti hidup sebenar & yg penting, ak mampu Lihat insan yg ak syg bahagia dgn piLihan hatinya....

(**segaLanya kuserahkn pada Yang Esa... DIA penentu segaLanya... biarLa perasaan cinta & syg 2 hadir buat insan yg bergeLar suami keLak... bkn ak berhenti mencari cinta sejati, namun ak percaya pada gerak hati...biarLa ianya hadir buat insan yg benar2 miLikku...jika ianya teLah tertuLis uatku, cinta & insan tersebut pasti hadir jua 1 ketika nant...)

Tuesday, October 25, 2011

...percaya pada Luka...


Benarkah pencarian mimpi ini hanyalah dongengan cinta dalam pertaruhan..
Haruskah.. pertemuan jiwa ini berakhir bersama airmata..
Sepi yang menemani jiwa disaatku terluka...bisakah aku mengenal cinta
Aku percaya pada takdir cinta kita yang telah terukir didasar jiwaku, yang merindu dirimu...
Namun, ku bertanya padanya.. haruskahku percaya pada luka, sebagai tanda kesetiaan cinta kasih kita….
Sempurnakah lukisan cinta ini tanpa corak warna kasih lakaran suciku..
Apakah coretan rintihan malam hanyalah mainan…cintamu…
Sepi yang menemani jiwa disaatku terluka...bisakah aku mengenal cinta
Aku.. percaya pada takdir cinta kita...yang telah terukir didasar jiwaku, yang merindui dirimu...

Namun, ku bertanya padanya..haruskahku percaya pada luka sebagai tanda kesetiaan cinta
kasih kita….

Thursday, October 13, 2011

Untung La~~~

Untungnya hidup mereka yg pnya insan yg disayangi & menyayangi mereka...

Pada saat & ketika nie, ak rasa perasaan jeLes mLuap2 sgt… jeLes tgk kbahagiaan kwn2 (turut tumpg gembira)… xspecialLy housemate2 ak…happy jew dorg ngan insan tersyg dorg…happy jew ngan idop dorg…

Untung sgt dorg kn…dpt kasih syg dr insan yg dorg syg & sygkn dorg… tiap2 mLm ak dgr dorg gayot…tiap2 hari dorg msg… tp ak?..nothing!!
harap gune jew fon canggih+mahaL dr org Laen, tp cm xde pape sgt pown…nk dgr b’bunyi pown susah…hurmmm (naseb La ad game2 best tuk myubat hari2 sunyi nie…huhu)

Ak rasa bahagia sgt jd dorg..kdg2 dpt jumpe insan tersyg…dpt dgr sore die tiap2 ari…dpt ubat rindu yg hadir 2… mcm sLah sorg housemate ak nie, aritu pakwe die dtg kt die even dorg jauh2…sometimes dorg kuar spend time sme2…g jLn2, shopping… yg ag sorg pLak, ak tgk mcm2 pakwe die adiahkn tuk die…ad dpt bunga, cincin, rantai, bear…mcm2 La… untung kn dorg… kaLau La ak pown sme….hurmmmm
Ak jeLes sgt bLe tgk membe2 yg openly say ‘sayang’ La kt pubLic…sweet sgt..dorg dpt amk foto sme2…jeLesnye~~

Kdg2 ak sdey sgt ngan naseb diri nie… sdey ble tgk org Len bhagia tp ak x…terok kn ak… =(
Kdg2 ak nanges jew bLe fikirkn sume 2…dorg dpt everything, tp ak?…. Mest best kn jd dorg…ad smangat tuk teruskn idop nie, bina mcm2 impian ag…mest semangat sgt kn nk study pown…keadaan ak plak, cm da ilang sume 2…xde da pemberi smangat, peneman…ak rindu sgt sume 2…bkn ak minx tuk dihadiahkn dgn bnda2 mcm 2...ak xminx dpt sLaLu jmpe die...xminx Lbeh dr sume 2... ak cume harap, 'die' msh sygkn ak...dpt spend masa ngan ak even just for a while...org ckp "if kta syg sesorg, sesibuk mna pown kita, past kta akn brusaha cari masa b'sama kn"...mungkin permintaan ak nie da Lbih sgt kowt...mayb ak yg terok...& mayb ak xLayak tuk miLiki sume 2....

(** Tanpa kita ketahui, mungkin ALLAH dah tentukan yg Lbh baik untuk kita… hakikatnya ALLAH Lbh sygkn kita dr kwn2 kita kerna DIA sebenarnya sedang memeLihara kita dr meLakukn dosa…biarLa segaLanya dpt dmiLiki@diLaLui seteLah diri sah mnjadi miLik seseorg…)

wLau apapown yg b'Laku, bibir ini kn terus mgukir senyuman uat kaLian waLaupown hatiku sedang menangis...biarLa segaLanya kupendamkn...xkn kubiarkn insan lain susah kernaku Lg.. ku kan cuba kuat tuk teruskn hidop nie...semoga pengakhir cerita ku ini mampu memberi senyuman pd yg laen...

Saturday, October 8, 2011

Andainya LeLaki Tahu...

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.
Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.
Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.
Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.
Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.
Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.
Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.
Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda!!

Thursday, October 6, 2011

orang yg mencintaimu...

1. Orang yang mencintai kamu tak pernah memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu yang dia tahu di matanya hanya ada kamu satu2nya.

2. Kalau kamu sudah memiliki kekasih dia tak peduli,yang penting bg dia kamu bahagia dan kamu tetap impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu seadanya,dimatanya kamu selalu yang paling cantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah berlebihan atau kamu rasa gemuk.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini,dia ingin tahu kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan sms seperti “slmt pagi”,”slmt hari minggu”,”selamat malam” walaupun kamu tidak membalasnya.

6. Kalau di hari ulang tahunmu,kamu tidak mengundangnya setidaknya dia akan menelefon utk mengucapkan selamat atau mengirim pesan.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingati setiap hari yang dia lalui bersama kamu,bahkan mungkin hari yang kamu sendiri sudah lupa setiap detiknya kerana saat itu adalah sesuatu yang berharga buatnya.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata2 yang kamu ucapkan bahkan mungkin kata2 yang kamu sendiri lupa pernah mengatakannya.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menyukai lagu-lagu kesukaanmu,bahkan mungkin meminjam CD/kaset kamu,kerana dia ingin tahu apa kesukaanmu,kesukaanmu kesukaannya juga.

10. Kalau terakhir kali kamu bertemu kamu sedang sakit mungkin flu,pening,atau sakit gigi,beberapa hari kemudian dia akan mengirim sms dan menanyakan keadaanmu kerana dia risau akan kamu.

11. Kalau kamu beritahu padanya kamu akan menghadapi ujian dia akan menanyakan bila ujian itu, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan sms “good luck” untuk memberikan semangat pada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu adalah sesuatu yang biasa,tetapi itu adalah suatu barang yang istimewa buat dia.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat , saat sedang berbicara ditelefon dengan kamu,sehingga kamu menjadi bingung, saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggoncang dunianya.

14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat denganmu dan ingin menghabiskan hari2nya bersama mu.

15. Jika kamu kena berpindah ke tempat lain,dia akan memberikan nasihat supaya kamu sentiasa berwaspada dengan keadaan sekeliling yang mungkin akan membawa pengaruh buruk bagimu.

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang pelik seperti menelefonmu 100 kali dalam sehari, atau membangunkanmu ditengah malam untuk mengirim sms atau menelefonmu kerana saat itu dia sedang memikirkanmu.

18. Ketika orang yang mencintai kamu sedang merindukanmu dan melakukan hal2 yg membuat kamu merasa rimas atau gila dan kamu memberitahunya tindakannya membuatkan kamu terganggu dia akan meminta maaf dan tak akan mengulanginya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajar kamu sesuatu, dia akan mengajar kamu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang paling bodoh di dunia!

20. Tika kamu melihat handphonenya, namamu menghiasi sebahagian besar “INBOX” nya dan dia masih menyimpan msg kamu walaupun pesanan itu sudah kamu kirim sejak berbulan2 bahkan bertahun2 yang lalu.

21. Jika saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan, dia akan ada di sana menunggumu kerana dia tak pernah mencari orang lain. Ya… dia tetap akan menunggumu.

Adakah orang yang berada disisi mu sekarang melakukannya dengan cara2 seperti di atas?
Kalau ada, jangan mensia-siakan orang tersebut..kamu akan menyesal melakukannya kerana ia hanya akan datang sekali seumur hidup…

Wednesday, October 5, 2011

...hakikat sebuah cinta...

Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda.

"Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang".

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu. Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda tersenyum.
Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.
Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.

Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka. 

Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

'Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan'...

Tuesday, October 4, 2011

...Penghujung Cintaku..,



khas buat yg tersayang...
biarLah cinta ini mnjadi PENGHUJUNG CINTAKU... ^_^

...saLam Rindu...

saat & ketika ini, rindu dtg menjengahkn dirinya… dsaat diri smakin kuat, kata & perasaan rindu muncuL Lagi… rindu itu dtg namun xmampu diubati… kesepian merestas mLm yg sunyi tnpa ditemani sesiapa disisi…maLam kurasakn perit tuk diLaLui... mLm2ku sunyi tnpa kehadirannya… diri yg sendiriaan hanya mampu memanjatkn doa & hanya mampu menumpang kasih Yang Esa..tiada siapa yg mampu fahami diri ini   yg mampu mendengar Luahan hati ini… hanya DIA tempat ku meLuahkn segaLanya…

Ya ALLAH…
tLg smpaikn saLam rinduku padanya… LindungiLah dirinya… jgn biarkn dirinya susah kernaku Lagi…jgn biarkn kehadiranku mengganggu hidop & hatinya Lagi Ya ALLAH… seandainya ak msh bLom Layak mendptkn kasih sygnya, msh bLom Layak berada dcc & hatinya dan msh bLom Layak bergeLar kekasih mahupown permaisuri hatinya, KAU kuatknLah hati ini…kuatknLah diri ini… kuatknLah kami tuk jaLankn tanggungjwb kami…kuatkn kami tuk tempuh segaLanya…hanya pada-Mu kami berserah…hanya pada-Mu ku mampu Luahkn segaLanya… & hadirknLah perasaan cinta & sayang itu hanya kerna-Mu Ya ALLAH…amin…amin Ya RabbaL-a’Lamin….

**Seandainya mampu ku menumpang kasihmu wahai kekasih, kanku Luahkn segaLanya padamu…kanku titiskn airmata ini padamu…ingin diri ini merasa kehadiranmu, merasa kasih syg & perhatianmu… namun, ak bersyukur segaLanya…ckopLa dgn kehadiranmu dLm hidop & hatiku ini…ianya sudah memadai bg insan sepertiku… terima kaseh wahai insan yg bergeLar kekasih…

Monday, September 26, 2011

...ALLAH sentiasa bersamamu...

" Bila tubuhmu lesu dan hilang semangat.. ALLAH tahu betapa kamu telah mncuba sedaya upaya..

Bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu kedukaan.. ALLAH telah mengira setiap titis air matamu..

Bila dirimu telah terlanjur melakukan dosa.. ALLAH sentiasa menunggu taubatmu..

Bila kau telah mencuba segalanya tetapi masih tak berhasil.. ALLAH mengumpulkan segalanya untuk satu saat yang tak terduga..

Bila hatimu telah mengecapi kemanisan iman.. ALLAH telah berada hampir padamu untuk kurniakan kejayaan hakiki.. Hidup ini indah jika brsama ALLAH....
"

Allahuakbar....
seandainya iniLah ujian dari-NYA, harungiLah dgn setabah mungkin...mungkin jua ap yg direncanakn @ diimpikan seLama nie xkn penah mnjadi kenyataan... smoga terus bersabar & tabah dLm menempuhnya..ap jua yg berLaku, hidop harus dteruskn..

terusLah berusaha mencari kejayaan & kebahagiaan diri...kerna hanya diri sendiriLah yg berhak ke atsnya...jaLanknLah tggungjawab yg tLh digaLaskn pd kta sebaiknya... mungkin kebahagiaan itu bkn miLik kta d dunia nie...namun, insyaALLAH ianya mgkin da djanjikn disana... cubaLah untuk membuat insan yg kta syg bahagia...waLaupown, kta yg akn terLuka pd akhirnya...

teruskn berdoa & berusaha mencapainya wLaupown ianya sgt sukar tuk dgapai... ALLAH itu Maha Mengetahui.. setiap yg berLaku 2 ad hikmahnya... sentiasa bersyukur dgn nikmat yg dkurniakn... n keep smiLing!! ^_^

(**kuatkanLah hati & diri ini YA ALLAH... hanya pada-Mu ku meminta...sesungguhnya, hanya ENGKAU yang Maha Mengetahui & Mengerti atas segaLanya... )

Tuesday, September 13, 2011

...sekaLi Lagi...

erm, sedar xsedar, da hmpir 1mggu ak b'hubung smuLa ngan 'die'... sgaLanya bgai berubah biLa ktorg dberi pLuang bertemu Lg pd hari perkahwinan kakakku yg tercinta pd 4 syawaL yg LaLu...
& aLhamduLilLah, segaLanya b'jaLan Lancar wLaupown ianya da xsma mcm duLu ag...huhu

papepown, ak tetap b'syukur...syukur dgn anugerah & pLuang yg dberikn nie... aLhamduLilLah, berkat kesabaran ak sLama nie da menampakkn hasiLnya... ALLAH tu Maha Penyayang & Maha Mendengar kn... syukur DIA da pown mendengar & memakbuLkn doaku sLama nie...wLaupown sume nie masih baru & tak menjanjikn apa2 ag tuk masa dpn ak, tp sekurang2nya DIA teLah merapatkn kembaLi hubungan kami yg hampir t'putus 2...DIA juga memberi kami pLuang tuk baiki keLemahan diri msg2 & muLakn segaLanya semuLa... ap yg ak harapkn kini, biarLa hubungan nie berkekaLan sperti yg dharapkn & mendapat restu sume serta keberkatan dari-NYA... wLaupown ak sendiri xpast dgn sume nie...huhu

ak tau mgkin prasaan die pd ak da xsma mcm duLu..mgkin kurgnya perhatian drnya...& mgkin juga kenangan2 pahit yg msh t'paLit d hati die merubah sikapnya kini... atau mgkin die takot perkara yg sama akn beruLang ag...atau mungkin jg die takot segaLanya xkn berakhir sperti yg kami harapkn...ntah La...katanya, 'die memg msh sygkn ak & akn sygkn ak smpai biLa2...tp die sndiri xpast msh wujudkah perasaan cinta tu dLm hatinya...' =(

namun, ap yg pasti perasaan ak skunk penuh dgn kesyukuran & terpaLit sedikit kebahagiaan...wLaupown ak sendiri xpast sLama mana sume nie bkaL ku nikmati...kan kujaga sekeping hati yg kumiLiki ini...kanku cuba jd yg terbaek uatnya... namun jgn jdkn diriku ini sbagai bebannya Ya ALLAH... jgn jdkn diriku haLangan tuk die miLiki kebahagiaannya...ak redha & bersedia dgn ketentuanmu...insyaALLAH, segaLanya da dtentukan-NYA... past yg terbaek tLh dtakdirkn uat kami...siapa tau kn...

aLhamduLilLah... "sekaLi Lagi CINTA"... ^_^

Tuesday, August 30, 2011

..saLam Lebaran..

maLam nie merupakan mLm raya bg tahun 2011...
preparation sume da siap... penat siot!! kt umah ad ak ngan mak & famiLy mak njang jew....yg Len mLm nie baru gerak dr kL.. tp abg suLong & 2nd raya kt umah mertua dorg duLu thn nie...mayb raya ke2 or ke3 baru bLik cnie... semoga perjaLanan mereka diLindungi & seLamat smpai hendaknya...

Dan dikesempatan ni jgk, ak nk ucapkn 'seLamat Hari Raya aiDiLfiTri, maaf zahir & batin' tuk suma kaum keLuarga, sahabat handai, kenaLan2 aLam maya & buat insan2 t'syg yg jauh d mata...mohon maaf sekiranya ad t'saLah kata, t'silap tafsir, t'pukuL kat mana, t'kata yg sengaja mahupown x & pape jew La yg da uat korg terasa ngan ak... biasa La kn, manusia nie bknnya sempurna... xkn Lepas dr mLakukn kesiLapan...harap suma dpt maafkn diriku yg serba kekurangan ini yea...
& semoga Lebaran kaLi nie mnjdi pnyambung hubungan yg hampir @ kian t'putus...mari La kita saLing memaafkan... semoga kita sentiasa di rahmati-NYA & Lebaran kaLi nie membawa seribu erti dLm hidup kita...saLam Lebaran!! ^_^



** erm,  raya thn nie rasa cm kurg cket La...mayb sbab status diri skunk kowt...huhu yeLa, bLa da menjauh nie, rasa sunyi & sayu sgt tyme raya 2...da xda baju sedondon, roger2 mLm raya...windu plak suma2 tu...hurmmm (ntah ap La yg ak bebeLkn nie...x abeh2...)
papepown, raya tetap raya k... 

Saturday, July 23, 2011

siLent for a Long tyme...

erm...btoL kew diam 2 Lbh baek?? tp dgn b'diam masaLah bLh seteL kew?..

actualLy, ak nk coretkn something cket tonite... bout his behave & my feeLing bout it..
ak rasa, msok rinie, da memg Lama jgk La dia mendiam & menjauh dr ak... da hmpir 1thn kew arrr?? kami b'hubung pown tyme jumpa ri2 jew kejap...Lpas 9bLn xjmpa, at Last kami b'temu Lg msa bru pas konvo ri2...but kejap jew...& masa 2 dia pown da Laen ngan ak...we just Like a stranger...huhu
Then, kami da xroger ag da...mayb dia da ad org baru & bz kowt kn... but, perLu kew dia diam jew...ak msg pown xpnah b'baLas...sob3 =(

skunk nie ak dpt rasa yg dia ngah cuba menjauh dr ak...mayb da Lma, cma skunk nie ak rasa dia mcm menjauh sgt...ntah La... ak da xtau cmna nk ubah sume nie... ak xtau samada dia msih marah @ berdendam dgn ak... ak buntu!!! dia pown xpnah nk terus terang & ceritakn sume2 pd ak...susah sgt kew?..hurmmmm

ap yg ak mampu buat just b'sabar jew agar sume nie dpt dperbetuLkn & hubungan ktorg wilL be fine... bkn mghrap dia kembaLi jd kekasih ak, tp ak just hope he can be 1 of my best friend or mayb someone yg b'mkna & berharga uat ak...ntah La... ak sndiri buntu ngan hati nie... tp ak yakin, ak da bLh terima sume suratan yg t'tuLis nie...cuma mayb kdg2 ak terindu & teringat kt kenangan kami dLu...
tp ak JANJI, ak xkn haLang kebahagiaan dia...ak cuma mahukn yg t'baek tuk suma org...ak akn sentiasa mendoakn kebahagiaan & kejayaan insan2 yg ak syg... if, nie suma mampu uat dia senang & happy, ak terima...biarLa ak mcm nie... ak cuma nk kembaLikan keakraban hubungan kami jew...ak xmo hubungan 2 t'putus & sume yg LaLu 2 jd dendam pLak antara kami... ak just nk sambung pertaLian yg da sedia t'cipta nie...2jew.. agpown, dia mrupakan org yg pLg faham & tau keadaan ak...kdg2 ak pown perLukan teman tuk b'kongsi sesuatu kn...& i trust him...that's why for me, his siLentness give me nothing...hope he wilL 'roger' me again & we can be fine as before... ^_^
& percayaLa yg diam bkn La penyeLesaian kpd sesebuah masaLah...
"memaafkan adaLah Lebih baik dr berdendam"...

**tq myfriend... i'lL aLways be here waiting for u..hope u wilL aLways fine!! best of Luck on ur career & alL da best in wat eva u do... keep trying & hope u wilL find urhappiness... i beLieve that 1day u wilL get wat u want....hope alL your dreams wilL come true!! may ALLAH aLways bLess u...keep trying, never give-up, take care & keep smiLing...b'coz ur smiLe can bring a shining for the others... i wilL aLways pray for u dear...


(La...sedar xsdar, da t'over La pLak menaip...hehehe
erm,xpeLa...terima jeLa seadanya yea...hahahaha)

Tuesday, July 19, 2011

...persahabatan @ percintaan...

erm, btoL kew kta org, cinta pertama memg susah tuk dLpakan??
hurmmmm, steLah sekian Lama ak xjmpa n b'hubung dgn dia, tba2 hati nie bgai di sentuh Lg...tp kaLi nie dgn insan yg pernah ak suka duLu...insan yg pernah uat ak myimpan perasaan sLama hampir 5 tahun...fuh, memg Lama kn?.. tp perasaan 2 ak simpn jew... Lgpown msa 2 kwn baek ak sndri turut suka dkt dia...so, ak just mampu berangan jeLa kn..mgundur Lbih baek...xkn nk mkn kwn sndiri kn....hehe

sLama nie bkn kami xpenah b'hubung, tp dah Lma La...masa ak singLe duLu ak penah roger dia...kLu xcLap, masa 1st year ak amk dipLoma...n dia jgk La insan yg uat ak t'tggu2 n masa 2 ak ingat ag, ringtone yg ak gna if ad koL dr dia iaLah 'cinta daLam hati'....tp ringtone 2 skunk ak gna tuk org Laen...huhu

ntah La...ak xtau npa tba2 sejak ak & dia t'Libat skaLi dLm prog ex-skuL kami 16 juLy ri2, mcm ad something yg brubah pd ak...mcm ad smthing yg xkena... ak akui, sejak ak b'jumpa dia mggu Lpas, mLm2 ak bgaikn brubah...skunk nie aLhamduLilLah, da hampir 1mggu my tears not falLing again...memg ak masih xdpt Lpakn insan yg pernah b'takhta di hati ak nie, tp sekurang2nya ak da mampu harungi suma nie sorg diri..mLm2 ak da xditemani airmata Lg...ak da mampu terima ketentuan yg t'tuLis buat ikatan kami... syukur aLhamduLilLah atas kekuatan yg diberi... "terima kasih YA ALLAH...."

mayb btoL La kta org, cinta pertama xmgkin dpt dLpakn...tp dia cinta pertama ak kew?..masa 2 ak rasa ak jew kot yg ad simpn perasaan kt dia..dia xda bgtau pape pown...agpown, ak mna penah Luahkn pape kt dia...huhu tp ikot gaya dia duLu mcm ad respond yg baek, tp ntah La kn...masing2 ego...xpenah nk Luah pape.... biar La...mgkin suma nie bakaL jd sejarah idop ak jew...hehe

wLau mcm mana pown perasaan ini terusik, ak tau ak xkn penah mampu hadir dLm hatinya...we are t0o different!! ak ngan dia bagai Langit & bumi... dia skunk da jd ustaz....ak pLak, mcm hampeh....naif dr segi sgaLa2nya...
haissshhh, xkn ak b'mimpi tuk idop b'sama dia...xkn La dia & famiLy dia dpt terima org mcm ak nie kn...huhu dah2, stop dreaming La!! yg pentg skunk ak da free dr segaLa ksedihan yg ak tanggung sorg diri sLama nie...

n to mydear, "tq so0o0o much 4 wat u hav done before...u make me strong... n now, i think i can Let u be free with urLife..thanks 4 ur decision..& thanks 4 evrything...tq 4 a such great2 moment of myLife...hope ur happiness wilL never ends....gudLuck n happy aLways... keep smiLe!!! ^__^"

**terima kaseh YA ALLAH atas kekuatan yg diberikan ini...smoga kekuatan ini berpanjgan...terima kaseh atas kehadiran dia yg sementara ini...sekurang2nya, dia mampu buat ak terus kuat... ak terima segaLa ketentuan-Mu... biarLa samada dia atau ****** atau sesiapa jua insan yg bakaL menjadi kekasih abadi ak keLak, ak mohon KAU hadirknLah perasaan cinta ini atas dasar keimanan & ketaqwaan-Mu...jgn biarkn hawa nafsu yg menguasai kami...moga hubungan yg bakaL terjaLin kekaL abadi buat seLamanya....moga KAU terus memberkati hubungan ini.... PERSAHABATAN @ PERCINTAAN segaLanya kuserahkn pada-Mu YA ALLAH....

Thursday, July 14, 2011

...coupLe T-shirt...

     

ha, citer bout coupLe t-shirt nie, bLey pLak tbe2 ak Ley tringat n t'byg design2 coupLe t-shirt yg comeL2 tu... memang niat d hati nie da Lme nk bLi...duLu ad La nk bg kt somebody, tp nk uat cmne hajat 'tidak kesampaian~~'(aLunan Lirik Lagu fazLey zainaL...hehehe). n skunk nie, dgn saiz bdn yg agk ok(prasan), ak rsa bLh jew...hehe tp xde pasangan La pLak kn nk pkai sme2... nk tggu org bLikn...hurmmm hampeh La jawabnye...bknnye paham kehendak hati nie...huhu

byk sgt design2 coupLe T yg ad skunk...naek saket mata ak tgk...dah La comeL2... kLu t'srempak ngan coupLe2 yg pkai T-shirt2 tu, memang bara gak La atie nie...yeLa, nk pakai xdpt...huhu tp tgk spe yg pkai tu memg nmpk sweet sgt...hehe

tp yg ak xbpe suke ngan design coupLe T yg ad nie iaLah design Lengan baju girL...dorg suke sgt uat baju yg Lengan pendek tu(aLa, baby T tu)... uat jeLa Lgn baju sme cm Laki...ok pew... tp da ok da skunk coz baju 2 bLh dpkai ngan inner or caLdigant...xdeLa xboLey ak nk pkai kn...hehe
erm, moga2 1 hari nant ad La yg sudi hadiahkn ak coupLe T tu yea...hehe Ley pkai sme bLe dating....sweetnye~~~ (^__^)

nie La antara design2 coupLe T-shirt yg ad skunk...fuhhh, memg sweet kn... nk jgk!!!





**buat seseorang, if ingat harijadi sy, jgn Lupa hadiah thn nie ea...kLu dpt yg mcm kt ats 2pown ok gak...hehehe (xmaLu...) dah La thn Lpas kempunan hadiah harijadi...huhu
& dgn syarat, kte kna pkai sme2 La...if x, xyah La... ='(

Tuesday, July 12, 2011

...suara hatiku...

C.I.N.T.A 


 dah memang Lumrah setiap manusia tuk miLiki perasaan dicintai & mencintai.. begitu jgk ak... perasaan itu sentiasa ad dLm diri ini...namun mungkin kenangan LaLu masih xdpt membuka hati ini tuk merasainya Lagi...waLau siapa juga insan yg akn berjaya bertakhta dhati ini keLak, ku hanya ingin memohon agar.......


" JGN cintaiku kerna kecantikanku...
JGN cintaiku kerna kepintaranku...
JGN cintaiku kerna bakat & keLebihanku...
JGN cintaiku kerna bentuk fizikaLku...
JGN cintaiku kerna suara & sikapku...
 kerna segaLa yg kumiLiki kini hanyaLah sebuah pinjaman & kurniaan dr Yang Maha Esa...
1 saat nant, tika masanya tiba, pasti segaLanya kan hiLang, past kan susut...
pada saat & ketika itu,masih adakah cintamu pdku?..masihkah kau mampu mencintai diri ini??

CintaiLah ak kerna ALLAH SWT...
CintaiLah ak kerna siapa diriku sebenarnya...
CintaiLah ak & keLuargaku...
JGN kau cintaiku kerna hawa nafsu...
& JGN kau mengharapkn yg terbaek dariku kerna diri ini hanya insan ciptaan ILAHI yg sememangnya xkn pernah sempurna...
JGN Lah dibandingkn ak dgn yg Laen, kerna setiap insan past ad bezanya...
Dan anggapLah diri ini sebuah PERMATA yang sgt berharga, bkn sekadar KACA yang hanya mampu meLukakanmu...
CintaiLah ak seadanya...TerimaLah diriku daLam keadaan baek mahupown burukku..
semaiLah cinta yg wujud itu hingga ke SYURGA...
dan hanya cinta yg suci & berLandaskn taqwa akan kekaL abadi seLamanya...
di dunia & akhirat... "

***terimaLah setiap insan yg hadir daLam diri anda sebaiknya...mgkin insan tersebut jeLik dimata insan Laen, tp percayaLah dia akn cuba Lakukan yg terbaek agar anda kan berasa bangga dgn klehadirannya.. dan mungkin diaLah yang terbaek tuk diri anda.. wanita dciptakn Lemah agar Lelaki bisa meLindungi & membimbing wanita tersebut..wanita adaLah tanggungjawab bg seorg LeLaki..

(kLu ikotkn ak, biarLa cinta yg hadir dLm hati nie cuma 1...yea La, dah hati nie cuma 1, biarLa cinta nie pown 1 kn...Lgpown, takhta d hati nie pernah dmiLiki & ianya seakan abadi dan serasi d kedudukannya..ku ingin ianya terus tersemat dihatiku... namun, andai bukan itu takdir-NYA, ak hanyaLah manusia yg Lemah yg xmampu meLawan ketentuan yg dtetapkn nie... )

Tuesday, June 21, 2011

...seBuaH keh!DupaN...

kehidupan itu besar ertinya...peLbagai tafsiran mampu diungkapkn dr perkataan tersebut...
kehidupan mempunyai peLbagai definisi bg setiap individu...
setiap individu mempunyai perjaLanan kehidupan masing2 yg harus diLaLui...
& perjaLanan ituLah yg sebenarnya mengajar kita kenaL erti sebuah kehidupan yg sebenar...

Realiti itu xseindah fantasi...
Kehidupan yg d LaLui xsmestinya persis seumpama yg kita bayangkn & impikan...
Setiap ap yg berLaku perLu diLaLui...waLaupown susah mahupown senang...
waLau ap jua yg berLaku, hadapiLah segaLanya dengan tenang & senyuman...

kehidupan xkn prnah terhenti dr sebarang dugaan..
andai hari ini kta d duga, mgkn ad hikmah & nikmat kehidupan d hari muka...kerna hanya dgn dugaan & cabaran kehidupanLah kita mengenaL erti perjaLanan sebuah kehidupan...

andai skrg kta kesusahan, kesenangan past muncuL uat mereka yg berusaha...

ingatLah bhw hanya insan itu sndriLah yg mampu mengubah takdir&hidup drinya...hnya dri sndri yg mampu mnentukn haLuan hdup dhari muka...
jgn hanya berserah, jgn puLa sekadar mnyaLahkn takdir...

berubahLah....
 berubahLah kepada yg Lbih baek...kerna sesungguhnya perjaLanan hidup ini amt panjg...
jgn pernah mengaLah wLau pernah berada dbwah...
hidup ini ibarat roda..kadangkaLa d atas, & kadangkaLa d bwah...
jika mahu berada d atas, maka berusahaLah memutar roda hidup sndri tatkaLa kita dbwah..namun, andai kta berada d ats jgn pernah Lpa akn kehidupan d bawah...
hnya kta penentu kehidupan kita...

"kebahagiaan & kejayaan adaLah miLik mereka2 yg bersabar & berusaha mencarinya...."

Thursday, May 5, 2011

suatu ketika....

suatu ketika, kita pernah tertawa.... kita pernah bersama...kita pernah bahagia...
kau hadir tnpa diduga, tnpa diminta...
kau membawa segaLanya...kau memberi segaLanya....kau mencipta segaLanya...
tp dengan sekeLip mata, hatimu teLah berubah...teLah pergi jauh dariku...

suatu ketika duLu, kau penah menjadi pujaanku...kau penah menjadi impianku...masa depanku... namun kini, ak xbisa miLiki sume itu lagi... kau da smakin jauh dr diri ini.. 
apa yang kuharapkan kini agar kau bahagia dgn piLihanmu...ak mgerti segaLanya... kau kini mencintainya...& mungkin hanya dia impianmu kini...ak pasrah & redha dgn segaLanya...biarLa janji2mu terkubur disini... xpenah sdikit pown ak mnyaLahkn dirimu...cuma mgkn hati ini msh xmampu puLih sepenuhnya...xmampu sendiri...

ya, memang kadang2 ak terasa dgn tindakanmu yg smakin menjauh dr ak...ap saLahku?..kejikah ak dipandanganmu?? di saat2 ak memerLukanmu, kau hiLang tanpa kata... wLau ak dLm kesusahan, kesakitan, kau xpenah hadir waLau hanya tuk memberi semangat kepadaku...ak cuba menghubungimu, ak cuba merapatkan kembaLi jurang yang wujud antara kita, tp kau tetap keLu tanpa kata...tanpa berita...mungkin kau teLah membenciku....katamu, wLaupown kita berpisah, namun kita tetap kawan tuk seLamanya... tp ap erti kawan bagimu?? siapa ak dLam hidopmu?..

namun, dari hari ke hari, ak sedar akn segaLanya...ak sedar akn kedudukanku kini... kau kini da byk berubah...ak bukan Lagi sahabat mahupown temanmu...kau membuangku jauh dr idopmu...ak bagaikn sampah...tp ak xkn menjauh saat kau perLukanku...ak akn mencuba membantumu, kerna hanya itu yg kumampu... maafkan ak jika ad ketikanya hati ini masih mencemburui kebahagiaanmu...cemburukan insan yg kau sayangi itu...namun, xda niatku tuk mendoakn kehancuran kebahagiaan kaLian...ak cuma berharap kau kan terus bahagia, kerna jika kau bahagia, ak kan turut bahagia...

Dan hanya satu kupinta, hargaiLah insan yg berada dsekeLiLingmu...kerna mereka begitu berharga & bermakna daLam hidopmu...wLaupown kini kau xmyedarinya, percayaLah 1 hari nanti kau akan sedar akn kehadiran & kepentingan mereka...& dsaat mereka tiada, xguna Lagi kau menyesaLinya... ingat hidup didunia ini hanya sementara...segaLa2nya hanyaLah sekadar pinjaman....

Thursday, April 28, 2011

barang Lama vs barang baru...

"biLa kita dpt benda baru, benda Lama mest diabaikan...dipinggirkan... kdg2 sampai kta Lpa barang Lama 2 ad kt mna n mcm mna da condition brg 2...kdg2 kta buang brg 2 mcm 2 jew pas da dpt brg baru even brg Lama 2 tilL bLh dpakai guna or bg manfaat kt kita... kita Lpa jasa barang Lama 2... & saat brg baru da xmampu nk berkhidmat buat kita, pada saat 2 mgkin kita akn mengenang kembaLi akan brg Lama yg penah dLupakan duLu... saat 2 baruLah kita nk bandingkn kehebatan brg Lama dgn brg baru...."

persahabatan nie Lebey kurang jew mcm situasi kta dpt brg baru 2... biLa kita dpt kwn baru, kita Lupa kwn2 Lama kita... kita Lpa moment2 ngan kwn Lama...kta Lupa nk jaga n amk berat pasaL kwn Lama..kdg2 kta Lupa tentg kwn kita n kta Lupakn segaLanya...yg kita nk cuma ngan kwn baru 2...mungkin kemanisan kwn baru bLom habis.. tp biLa kwn baru 2 xda, xmenghargai kita, saat 2 baru La kita muLa nk mncari semuLa kwn Lama yg kita tggLkn 2...kita Lupa yg kita pernah mgabaikan dia 1ketika duLu... kita Lpa yg kita pernah hiLang saat dia memerLukan kita...yg kita fikir cuma keadaan kita... & biLa sampai saat 2, kita berang...berang ngan tindakan kwn2... 'kwn Lupa kwn', 'xmgenang jasa' & mcm2 Lagi La yg kita ungkapkn tuk menggambarkan kwn tersebut... Namun, Lupakah kita akn perbuatan kita yg LaLu...
ya, nie La yg dmksudkn "what goes around, comes around".. ingatLa, ap yg kita buat, past mndapat baLasan yg setimpaL ngan perbuatan kita...wLau bukan dr insan tersebut, mgkn dr org Laen...

da jd Lumrah manusia, hanya mengingati insan2 yg penah hadir dLm hidup saat kesunyian..saat susah... tp biLa kita senang, biLa kita gembira, kita xperLukan org Laen...knapa susah tuk kita sama2 gembira?? kenapa susah tuk kita sntiasa mengingati insan Laen?? wLaupown kita penah berduka bersama, mgkn kedukaan ituLah yg merapatkn hubungan kita...segaLa kenangan xkan terpadam, ianya akan terus mekar di ingatan insan yg menghargainya... 
mgkin erti persahabatan & ikatan yg terjaLin 2 da dsaLah tafsirkn... setiap individu ad saLah & siLapnya...sama2Lah kita menyeLami diri & cari kesaLahan tersebut...jgn hnya nampak akn kesaLahan org, sedangkn kesaLahan tersebut kita yg Lakukan... jgn puLa kita menyimpan dendam, memaaf itu kan Lebih baek...semoga kita sentiasa jd yg Lebih baek tuk diri sendiri & insan Laen...  ^_^

(kenangan bersama setiap insan yg hadir daLam kehidupan kita xkn sama...setiap insan ad kenangan & jaLan ceritanya tersendiri yg akan mnjadi ingatan buat seLamanya...kenangan tersebut xmungkin dpt diperoLehi dr insan2 Laen...wLau 1000 insan yg kamu temui, xkan sama hubungan yg terjaLin antara kamu...ingat & hargaiLah insan2 yg menyayangimu, jgn smpai mereka muLa pergi & meLupakanmu...)

Sunday, April 24, 2011

finaL exam fever...!!

skunk da msok study week...gpown, exam week da start da, tp paper ak jew xde ag... exam ak sem nie on 28, 29, 30, 7 & 10...wah, mencabar kn jaduaL paper sem nie... dah La on 28 tu ad 2 paper... pg paper CTU, ptg Lak paper MAT423... memang mencabar abes La... 29 pLak, paper pagi..paper coding.. on 30, paper Mat422(sebeLah petang)...hadoiii... saket otak pikir sume 2...huhu

dah La mse study wek nie pown ad jew assigment, test & finaL presentation yg kna seteLkn...trok btoL rse... xtau La mse yg tggL nie ckop kew x tuk ak study... dahLa carrymark ckop2 mkn jew...takot gak ak...takot xLpas target nk dpt DEKAN jew sem nie...huhu hopefulLy, i got what i want coz 2La impian ak yg utama uat masa skunk (yg Laen2 tu maLas nk fikir sgt...biar takdir yg tentukan..)...

bg ak skunk, ak nk sgt baLas jasa famiLy n org2 yg ak syg sLama nie...nk uat dorg bahagia & bangga ngan ak... dahLa duLu ak penah kecewakn dorg mse dipLoma 2 coz xdpt Anugerah Naib Cancelor...trok btoL ak nie...tau myusahkn org jew..memg xLey harap Langsongkn..xpenah nk bg org Len happy n bangga ngan diri ak...hurmmm, ap nk jd ntah... ='(

dan di kesempatan nie jgk, ak nk minx maaf sgt2 pd sume if ak ad uat saLah & penah terguris atie sesape samada sengaja mahupown x...hope korg dpt maafkn ak...ak minx maaf sgt2 kt smbody yg ak syg 2...sLama nie ak da byk nyusahkn die, uat die serabot n uat saLah ngan die...ak minx maaf pd sume!! pLease forgive me... =(

ak nk minx sume org haLaLkan ap yg dorg pnah bg ak sLama nie...iLmu, duit, bantuan, perhatian, & mcm2 ag La...thanks 4 evrything!! korg memg da best!!
thanks jgk sebab hadir Lam idop ak...tq sebab sntiasa ad ngan ak... THANKS a Lot to my FamiLy, my Friends & to everybody yg sLaLu support n jd yg terpentg Lam idop ak... Syukur pada ALLAH atas segaLa kurniaanNYA...

ak akn cuba uat yg terbaek buat kaLian...ak akn cuba buktikn yg ak jgk mampu berjaya n uat korg bangga dgn kejayaan ak kaLi nie..n ak nk jadikan kehadiran ak Lam idop korg adaLah suatu anugerah bkn bebanan Lagi... pLease pray 4 me..for my success...
semoga ALLAH sentiasa merahmati iLmu yg kita peLajari, terangkn hati kita n permudahkan segaLa urusan kita... semoga kita sume dpt jawab exam sem nie & sem2 yg akn dtg dgn cemerlang n jayanya... gudLuck & alL da best to evrybody!! Lurve alL of u....muahhhhh ^_^

(p/s: jgn Lupa terus berusaha n seLebihnya tawakaL pada ALLAH...insyaALLAH sgaLanya akan tercapai... sentiasa berdoa & jgn Lupa baca doa n cenderahati, moga2 hati n fikiran kita tenang n terang tyme jawab exam nanti....)

Monday, April 18, 2011

T.A.D.A~~~~!!! ^_^

what's up!!!...hehehe ^_^
assaLamua'Laikum sume.... Lme da xupdate entry kt bLog nie kn...makLumLa, sejak 2 mnjak nie buzy cket... ngan mcm2 msaLahnye...gpown, rsanya nk kurgkn cket La Luahan hati bout myLife kt cnie...yg ehem2 2 biarLa jd rahsia...mayb i just shouLd write it in my diary onLy...hehe Let just me know evrytg that happen...kn?... ^_^

sbenarnye, windu jgk nk update entry kt cnie...tp xde mse La...dahLa ri2 2 mggu dpt MC...ad infection kta pakar...mayb infection besa2 jew kot...kre 2 mggu La ak ponteng kuLiah...mggu Last 2pown naseb ak degiL jgk nk bLik U...kLu ikot doktor, dia xkasi ak bLik ag...nk suh ak tggu...agak2 La kn... dah La mcm2 ak t'Lepas... byk jgk arr chapter yg nk kna recover Lam mggu Last 2...ngan test, assgment n quiz yg mLambak2 ag...nek tension ak...mse 2rse cam nk extent jew...tp naseb kwn2 ad...so, dorg La yg byk tLg ngajar ak...thanks kwn2!! ^_^

now, ak da maLeh da nk fikir bout saket 2...da ok da kot...kdg2 jew cm dserang...tp da kurang arr...hope evrything fine...gpown, bg ak kshatan n khidupan org Laen ag pentg...i'm just fine if evrybody eLse is fine...i'm ok as Long as i can breath!!

Thursday, April 14, 2011

hari-hari yang kuLaLui....

mkn jauh ku cuba berLari darimu, mkn kuat prasaan rindu & syg ini bersarang di hatiku... kau sering muncuL d setiap mimpi2ku...mungkin kau sekadar peneman mLm2ku... kenangan bersamamu sentiasa bersamaku... aLangkah baiknya jika bisa ak Lupuskn segaLanya agar dirimu dpt meLaLui hari2 hidopmu seperti yg kau inginkn.. mungkin ad baeknya jika segaLanya mampu iLang dr ingatanku buat smentara shingga ak kembaLi kuat tuk meneruskn kehidupanku semuLa...agar ak bisa bahagia dgn kebahagiaanmu...agar ak bisa LaLui idop ini tnpamu...ak sedar yg ak begitu Lemah tnpamu...tnpa cintamu...namun, ku xmampu Lakukn ap2... mgkn idopku akn terus begini shingga hembusan nafas yg terakhir...hanya masa, takdir & ketentuanNYA yg bisa merungkai semua ini...

ad yg menasihatiku, "dah orang xsuka, buat ap nk kejar?...buat ap nk tunggu?.. jgn jatuhkn maruahmu untuk mendapatkan cinta dari seorg LeLaki....".. ya, kata2 ituLah yg sentiasa buat ak kuat tuk teruskan hidopku tanpamu...
mungkin ak bodoh, ak ego....ego kerna terLaLu mencintaimu...& kini, da tiba masanya kukira tuk ak meLepasknmu...meLepaskn mu pergi dari hati ini...wLaupown berat, akan kuLaLukan jua demi insan yg kusayangi...agar kau kan terus bahagia hingga ke akhirnya.... biarLa, impianku, harapanku, janji2 kita berakhir kini...kerna katamu, kau sendiri xmampu tuk reaLisasikan segaLanya...segaLanya da berakhir... wLau ak cuba menipu diri ini, cuba kuat tuk buktikan segaLanya, xmungkin cinta ini mampu kuat jika hanya ak yg mencintaimu...
biarLah...biarLah segaLanya hanya sekadar kenangan...ak harap kau kan teruskn hidupmu dgn penuh kesungguhan demi masa depanmu...mungkin ad yg Lebih baek buat dirimu...ak hanya sekadar insan yg penah kaucintai, penah kau bahagiakn duLu...terima kaseh atas kurniaanNYA...

Saturday, April 2, 2011

criticaL..... =)

at 3.00am on 01/04...
at this tyme i'm aLmost at mycriticaL tyme.....huhu =(
 t'sedar jew ak pg 2, ak da dkunkjungi nurse2 yg bertugas tuk gantikan ubat yg dsaLurkan pd tgn ak nie...pd muLanya ak cam xkesah jew...just Let them done their job... mse ak sedar, ak teros tgk fon..yeLa, mana tau kot2 ad msg yg ak tggu2 sLama nie wujud...hehe

after awhiLe, pas jew ubat mngaLir ke tubuh ak, tbe2 ak jd batok...ak batok for aLmost 1hour.... saat 2 perit sgt bg ak...susah sgt nk stop...mse 2 ak jd takot...takot akn mati...ngah batok 2pown ak nanges...kakak yg temankn ak mLm 2 pown nanges tyme 2...hahaha

ngah batok 2, ak pakse nurse kt c2 stopkn ubat yg dorg msokkn 2...then, Lbey kurg 3 or 4 org nurse keLiLing ak...dorg cam risau ngan keadaan ak...dorg bg ubat batok n air kt ak...at 4.00am baru ak cm ok...tyme 2, ak jd Lemah sgt...just need a rest... but i couldn't sLeep...b'coz i realLy2 miss him!!! ak ad gtau kakak yg "ak tggu n windu **** ******...".. kakak xmarah, tp dia xbg ak fikir sgt...coz doc da pesan ak xLey stress, byk fikir or nanges2...huhu ntah La...ak xtau npa ak cmnie... kdg2 ak pown cm peLik...tp ak kna redha...mayb nie ujian tuk ak...

hope i'lL be fine s0on...n hopefulLy die chat n happy jew...ak xmo La smpai ak nie uat die serabot kew ap kew...
i'm just fine n ok...as Long as i can know bout him, n as Long as i can breath, evrything wilL be ok!!!

(p/s: just keep smiLe...(^_^) )

Wednesday, March 23, 2011

wat happen to me???

adussss.... wat happen 2 me r?? saket jew... masok mggu nie da hampir mggu ke-3 kot... mcm2 saket dok siLih berganti...mcm dok amk gLiran pLak....huhu npe ngan ak nie arrr?...hurmmmm
kadang2, rasa takot sgt...takot if mse ak da dekat...yeLa, pahaLa da La xbyk, dosa yg Lpas2 pown berLambak...huhu takot dow memikirkn mati nie, wLaupown ak rse mati 2 Lbih baek uat ak...uat insan mcm ak nie...idop pown cm myusahkan org Laen jew.... =(

start minggu nie, ak da Lengkap da dpt simptom2 H1N1 2...huhu da La geLombang ke-2 penyakit ni ngah menuLar skunk...takot arrr jgk kn...tp ak xtau arrr btoL kew x....takot jgk nk g cek... ak takot nant dpt tau pnyakit Laen pLak kn....ntah La... ak sLaLu jew t'fikirkn benda nie...kdg2 ak dpt rse yg dLm famiLy ak, mest ak yg pergi duLu sbeLum yg Laen...tp 2 kn Lbh baek.... ak nie xkuat kot nk mghadapi kematian 2...kLu ak pergi pown, atLeast ak xkn sedey kn...mayb ad La yg sedey...tp xmgkn rmai....n ak yakin, dorg sume mampu LaLui dugaan 2.... pemergian ak pown xdeLa effect org Laen sgt....hehe

Lam keadaan ak mcm nie, tbe2 ak bLh pLak t'windu kt die....yea, memang ak akui ak tilL ad perasaan 2....tp ak rse mcm ak da kuat tuk tempuh ap jua yg da dtetapkn...ak xdeLa sesedey duLu...tp, bLe keadaan ak cmni, ak jd windu sgt kt die...mcm2 yg ak fikir psaL die...segaLa kenangan kami kembaLi bermaen d fikiranku...makin jauh ak cuba Lari, makin kuat pLak perasaan n kenangan 2 bersarang kt hati & fikiran nie...hurmmm

ntah La...padahaL ak rse ak da xde gne da bg die.. yea ak tau memg cinta die skunk .uat org Laen, tp saLah kew tndakan ak nie....
ak cube msg n koL die pown da xde berita da skunk...bkn niat ak tuk tagih simpati @ kaseh syg die, tp ak just nk cket jew perhatian die... yea, ak sedar ak xLayak...tp kdg2 ak xmampu Lwn khendak hati nie... ap yg ak buat 2 cm auto jew....kdg2 ak takot, takot sekiranya ak xsempat nk bgtau die sgaLanya....
kLu bLh ak xnk die tau isi hati ak nie saat ak da xde esok2...takot segaLanya da terLaLu terLambat....tp skunk pown cam da terLambat kn....ntah La... hope die happy...hope 1 ari nant bLe die jmpe bLog nie die xmarah @ saLahkn ak....nie jew tempat ak nk Luahkn perasaan ak...hope ap yg ak uat nie xsaLah....ak da xmampu nk simpan sume nie Lam atie ak ag....tp kLu die dpt tau sume nie nant2 pown xpe kot kn....mungkin 2 Lbey baek...spe tau.... =)

eh, tbe2 Lak ak t'cerita bout die....sudah2....Let it go!!! pape pown, hidop nie perLu dtruskn....
"sesungguhnya, ajaL maut, jodoh pertemuan, ditangan TUHAN"