AssaLamua'Laikum....

Thursday, May 24, 2012

perpisahan...

Saya sayang awak…
Disebabkan saya sayang awak, saya nak lepaskan awak. Saya tak nak awak terus hanyut dengan saya. Kita buatlah haluan masing-masing. Kenal diri kita. Kenal Allah. Ingatlah walau apa yang kita buat, Allah tak pernah lupa kita. Sentiasa kita dapat nikmatNya. Saya nak korbankan semua ni kerana Allah sebelum Allah betul-betul tak hiraukan kita & terus biar kita hanyut dengan duniawi… :')
 
* aLhamduLilLah... perpisahan kerna DIA adaLah perpisahan yg terbaek...
"kerna DIA kita bertemu, dan kerna DIA jugaLah kita berpisah...redha & percaya akan ketentuan-NYA..."

Monday, May 14, 2012

beLajar hormati wanita...

Assalamu'alaikum shbt tersayang...
Spt yg disebut di TV Hijrah, di antara pengharapan wanita ialah:

1) didoakan & dimaafkan
2) dihormati
3) sayangi dia seadanya
4) dibimbing & ditegur agar dpt masuk syurga
5) dicemburui agar dia rasa masih mengancam
6) diberi pengukuhan tentang kasih syg
7) fahami yg dia sensitif & mahu dipujuk bila rajuk
8) mahu di ajak berbual & kongsi rahsia
9) jgn disuruh kongsi kasih dgn wanita lain
10) mintalah maaf jika bersalah, jgn ego sgt
11) lelaki jadilah makhluk 1 alam, (peribadi yg konsisten sama ada d rumah, pejabat atau dimana saja)
12) dipuji dgn ikhlas
13) hargai jasa & pengorbanan
14) selalu hubungi dia melalui fon atau sms

**Moga kita semua belajar hormati wanita.

Saturday, May 12, 2012

jaLan yg dipiLih...

nie sume saLah ak kn... ap yg ak LaLui skrg adaLah ap yg ak piLih... jaLan nie ak yg decide.. wLaupown ak tau sume nie bakaL terjadi, ak tetap jgk dgn pendirian & kehendak hati ak..so, biarpown berduri, ak kan LaLuinya jgk...

ap yg ak harap & mohon dari Yang Esa cuma kekuatan...kekuatan tuk meLaLui sume nie sorg diri...agar segaLanya dipermudahkn oLeh ALLAH...
& hope alL this wilL end s0on...

sometymes...

sometymes, i wish i couLd forget u... forget everything about u... & forget evrything about us... but, evrything just in mymind...

sometymes, i wish i couLd hate u...hate u for a Long tyme...hate u untiL my heart become strong again...but, i can't do it...not just for a moment....

sometymes, i wish i couLd go away from u & anybody eLse... coz i don't wanna be a burden to alL of u... but, here i am...stilL bothering u guys...

sometymes, i wish i can be the happiest person when i see u happy with urLife...even with other person... but, this heart stilL feeL da pain, even i'm happy when i see ursmiLe...

sometymes, i wish i be the person that u realLy2 Love, the person that u miss...so, that i can give u this heart again...but, it's wilL not happen...b'coz there's somebody eLse in urheart....

sometymes, i wish u be at my pLace...to feeL da pain that i have... to make u understand myLife, mysituation, myheart more... but, i couLdn't Let it happen...because i don't want u to be hurt anymore....

sometyme, i wish alL mydreams wilL come true... & untiL now i hope my wish wilL come true.......

Friday, May 11, 2012

:: cemburu ::

C.E.M.B.U.R.U...

hurrmmm, ak rse ak seLaLu fikirkn keadaan & naseb ak sndiri,,,ak sLaLu fikir npeLa naseb ak xsme cm org Laen... ak cemburu tgk org Laen yg have evrything that they want...

ak cemburu biLa fikirkn yg ak xb'naseb baek mcm dorg... ak cemburu tgk dorg happy dgn Life dorg... tp bkn la ak nk ckp yg ak tak happy ngan Life ak...maybe just sometymes ak rse cm ak nie takde pape jew kowt...

kadang2 tu ak jeLes sgt tgk kwn2 or adk bradik yg ad org tuk dorg b'cerita masaLah & meLuah segaLa bagai... ak rse nk sgt jd cm dorg... tp ak tak mampu... seLama nie, ak byk pndamkn sume masaLah & ap yg ak LaLui...cuma kdg2, ad jgk La ak crite kt kwn2 or Luahkn kt cnie...
ak nk sgt ad org yg sudi dgr sume Luahan ak, yg faham keadaan ak, yg sudi comfortkn ak when i'm in worth, yg sudi Lap airmata ak... ak nk sgt rase sume 2... tp ak tau ak takkan penah mampu buat sume 2 & takkan LaLui sume 2..yeLa, ak kn egois...susah sgt nk Luah & crita kt org..nk nanges dpn org Lg arr susah kn... bajet kuat La ktekn...huhu

ak jeLes sgt tgk akak ak yg bLh crite & mLuah pape jew kt akak2 ipar, mak & ak sndiri... tapi ak tak penah dpt buat sume 2.. dLm soaL cinta pown mcm 2... dia ad rmai org yg sudi dgr, tenangkn, nasihat & kuatkn dia bLk kLu ad masaLah dLm cinta...tp ak?..knape xpnah ad yg faham ak & keadaan ak...takde spe pown yg memihak pd ak...ak rse jauh sgt...even dLm kLuarga ak sndiri...maybe da tertuLis naseb ak mcm nie kn... tp ak tak pernah saLahkn takdir...mungkin nie sume saLah ak jgk...tak penah tunjukkan ksedihan & perasaan sbenar ak pd dorg... (takkan ak mampu menyusahkn org Laen dgn masaLah ak sndiri...ak tak Layak...)

erm, cemburu nie kdg2 bLh jd perasaan yg bgos kLu tuk berjaya or be a better person... tp kLu cemburu sgt pown xbagos jgk...

**hanya sekadar Luahan hatiku...

Wednesday, May 9, 2012

Doa seorang insan...


Sesungguhnya hanya Engkau yg berhak menetapkan hati kami...
hanya Engkau yang berhak ke atas hidup kami...
terima kasih atas nikmat & pinjaman-MU ini...

Saturday, May 5, 2012

hukum karma...

''jgn hancurkn kebahagiaan org lain sebab satu saat nanti akan tiba org lain yg akan menghancurkan kebahagiaan kamu.... Jgn tinggalkan org yg kamu cinta kerana seorg yg kamu suka sebab org yg kamu syg tu akan tinggalkan kamu demi org yg mereka cinta..''

Kita seringkaLi saLahkn tindakan org Laen pada kita..kita marah biLa org Laen uat macam2 kat kita...kita benci biLa org Laen tak menghargai kita.. tp pernah tak kita sedar bahawa apa yg kita LaLui skunk adaLah perkara yg sama yg kita pernah uat pd org Laen... 
mungkin 1 saat duLu kita pernah Lakukannya pd org Laen wLupown org 2 tak berniat nk berdendam or baLas bLk sume yg kita da uat kt die.. mungkin die tak pernah doakn kesakitan kita, wLaupown kita yg Lupa nk mghargai kewujudan die... kita Lupa yg keegoaan kita sebenarnya yg menhukum diri kita... kita sakiti hati insan yg sentiasa menjaga hati kita...kita Lupa siapa kita... kita Lupa kehadirannya disaat kita susah, kesorangan, sunyi.. kita tak menghargainya sepertimana yg sepatotnya... kita aLpa dgn nikmat yg sementara...tp, pernah kew kita fikirkn soaL hati insan Laen..
ingatLah, sesungguhnya ALLAH itu Maha Mengetahui... DIA Lbh mengetahui sesuatu perkara sedangkn kita tidak..
.
"what goes around, comes around..."

...peLuang...




daLam hidop nie, kta sntiasa dberi pLuang...pLuang tuk berubah & mengubah naseb kita.. tp sygnye, kdg2 kita terLaLu seLesa dgn khidupan kita hgga mengabaikn & xnmpak peLuang yg terbuka Luas 2...
sebagai seorg ank, kita sntiasa dberi pLuang tuk menghargai ibubapa kita... namun, segaLa peLuang di sia2kn hanya kerna kepentgan sendiri....ibubapa diabaikn... kepentgan diri mnjadi keutamaan... sudah terLmbat, baru kita sedari...rupa2nya, merekaLah kebahgiaan kita yg hakiki... tp syg, pLuang yg dberi xkn beruLang Lg d saat mereka kembaLi ke pangkuan ILAHI...







daLam percintaan, kita dberi peLuang tuk membaiki kesaLahan LaLu... peLuang dberi kdg2 bkn tuk kaLi kedua, tp dah berkaLi2... tp sygnye, kita xpndai mghargai peLuang yg di beri... akhirnya, kita yg mnyendiri...

daLam kehidupan sbgai seorg insani, kita d beri byk peLuang tuk perbaiki kesaLahn diri... ckop La sekadar memohon maaf & menyinsafi diri, tp sygnya keegoaan menandingi...

peLuang hadir tatkaLa kita bergeLar peLajar... jatuh sekaLi, xbermakna jatuh tuk seLamanya... tp sygnya, kita mengabaikn peLuang yg terbuka....kesaLahan yg sama tetap berLaku...akhirnya, kita sndiri yg kerugian...

& peLuang yg pLg pentg adaLah peLuang yg diberi kpd hamba-NYA iaitu diri kita... peLuang tuk bertaubat sentiasa terbuka...tp sygnya, kita terus aLpa...aLpa dgn keindahan duniawi yg sementara... saat peLuang itu tertutop, tak siapa mampu membantu... akhirnya, kita yg merana... terus bergeLumang dgn dosa2....